Welkom op de website van huisartsenpraktijk Zoeterwoude Rijndijk.
U kunt hier informatie vinden over openingstijden, medewerkers, herhaalrecepten, afspraken maken, spreekuren enzovoorts. .
HERHAALMEDICATIE
Vraag uw herhaalmedicatie aan via de receptenlijn (071-5894946), doorgaans is het uiterlijk 2 werkdagen daarna beschikbaar bij uw apotheek (mits op voorraad). Wij raden u aan tijdig uw herhaalmedicatie aan te vragen.
Spoedgevallen
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie! Bij verwondingen of spoedeisende klachten belt u direct de praktijk 071-5894946. De praktijk is geopend op werkdagen tussen 8.00- en 17.00.
ASSISTENTEN (-SPREEKUUR)
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij zal u diverse vragen stellen om uw zorgvraag helder te krijgen en de urgentie te bepalen, hiervoor is zijn speciaal opgeleid. Zij weet het antwoord op veel (praktische) vragen. U kunt haar ook bellen voor uitslagen.
DE VERRICHTINGEN OP AFSPRAAK:
Voor de volgende verrichtingen willen wij u vragen een afspraak te maken op het assistentespreekuur (van 10:30-10:45u of – 15:15-15:45u).
CRP bepaling
Urine onderzoek
Bloeddruk controle
Oren uitspuiten
Wratten aanstippen
Injecties
ECG
Doppler onderzoek
Holter of eventrecorder aankoppelen
Hechtingen verwijderen
Uitstrijkje in het kader van het bevolkingsonderzoek
Tapen/zwachtelen
Wondverzorging/verbanden aanleggen
Bloedsuikergehalte meten
Zwangerschapstesten
Heeft u een klacht?
Een goed contact met de huisarts is belangrijk voor patiënt en dokter. Gelukkig zijn huisarts en patiënt meestal tevreden over elkaar. Desondanks kan het voorkomen, dat u als patiënt een klacht wilt indienen over het handelen van uw huisarts, haar assistente, praktijkondersteuner of waarnemer. Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt dan gebruik maken van onderstaand klachtenformulier. Deze kunt u uitprinten en inleveren bij de assistente. Ook kunt u natuurlijk mondeling uw klacht bespreken. Wij behandelen in beide gevallen uw klacht met zorg, en koppelen aan u onze reactie terug.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bij gestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden en op www.skge.nl.
Contactgegevens buiten kantoortijd
Huisartsenposten Limes: http://www.huisartsenpostenrijnland.nl/
De waarneming ’s avonds, ’s nachts, in het weekend en op feestdagen is geregeld door de HAP (huisartsenposten Limes).
Telefoonnummer: 088 – 4274700.
U dient altijd eerst telefonisch contact met de huisartsenpost op te nemen. De assistente van de huisartsenpost zal dan, indien nodig, een afspraak met u maken. Dit voorkomt onnodig lang wachten.
HAP (huisartsenpost) Alrijne Ziekenhuis Leiderdorp, Simon Smitweg 2, 2353 GA Leiderdorp